Majoritatea regimurilor de slăbire au fost create de bărbați, dar sunt câteva, faimoase în întreaga lume, care aparțin femeilor.

Acestea au rămas în umbra dietelor pe care le-au inventat, dar merită menționate, pentru că au adăugat valoare în materie de nutriție și au adus schimbări remarcabile pe competitiva piață a curelor de slăbire.

1 JEAN NIDETCH, DIETA WEIGHT WATCHERS

Suntem în anii 60, în America. Noaptea, la lumina frigiderului, Jean înfulecă prăjiturele. Ziua, pregătește pentru familie cărnuri gustoase, o altă slăbiciune de-a ei. Gospodina supraponderală din Queens are aproape 100 kg. Într-o zi, în drum spre supermarket, o vecină i-a spus: „Jean, arăți excelent! Când naști?“ „Gata, și-a zis, trebuia să înceteze cu mâncatul compulsiv!“

A tot încercat diete, medicamente, chiar hipnoză. A slăbit, dar s-a îngrășat la loc. De data asta, a apelat la o clinică specializată în obezitate. A ținut o dietă strictă, a reușit să scape de 35 kg, nu și de tendința de a trișa. Jean nu a simțit să discute problema cu directoarea clinicii.

Nu era obeză și nu ar fi înțeles cu adevărat. În schimb, a invitat câteva prietene la ea acasă pentru a împărtăși din provocările slăbirii. Le-a sfătuit ca, înainte să înceapă dieta, să consulte medicul. Jean nu dorea să se facă răspunzătoare de eventuale complicații.

Astfel i-a venit ideea Weight Watchers, un program care permite, cu moderație, de toate, dar extrem de importante sunt întâlnirile periodice cu cei care urmează dieta. Jean s-a menținut la 64 kg până la sfârșitul vieții. „Mâncatul compulsiv este o problemă emoțională, iar soluția este abordarea emoțională“, a spus fondatoarea Weight Watchers, care are azi milioane de adepți în toată lumea.

2 BARBARA J. ROLLS, DIETA VOLUMENTRICA

Volumetrics, astfel se numește în limba engleză regimul care te ajută să slăbești sigur și de durată, fără să te simți flămândă. Medicul american Barbara Rolls, profesor în nutriție și directorul Laboratorului pentru Cercetarea Comportamentului Alimentar în cadrul Universității Pennsylvania (SUA), a cercetat vreme de 20 de ani factorii care determină felul în care mâncăm.

Nutriționistul a creat astfel dieta volumetrică, orientată în jurul principiului sațietății, semnalul organismului că este plin. Dieta promite o scădere de până la un kilogram pe săptămână, fără să pui la loc. Ceea ce contează este densitatea calorică a alimentelor, influențată de conținutul de grăsimi, fibre, proteine și apă. Recent, Barbara a primit un renumit premiu, Hoebel Prize, pentru munca de cercetare privind comportamentul alimentar.

3 JUDY MAZEL, DIETA BEVERLY HILLS

În anii ’80, întreaga Americă a fost luată cu asalt: cartea Dieta Beverly Hills a devenit un bestseller și a creat o isterie generală. Judy Mazel, autoarea, nu avea pregătire medicală sau în domeniul nutriției, dar se lupta de când se știe cu greutatea. Dieta sa propunea consumul unui singur tip de aliment la o masă. Primele zece zile însemnau doar fructe. Până la ziua a 19-a, nu îți erau permise proteine, deci nici gând de vreo friptură. Mazel susținea că a slăbit peste 30 kg cu dieta sa. În urma succesului cărții, femeia a deschis o clinică în Beverly Hills, unde se înghesuiau peste 250 de doritori săptămânal. Potrivit specialiștilor, slăbirea s-a produs în urma regimului sărac în calorii, nu pentru că avea baze științifice. Cu toate acestea, o lungă listă de celebrități, au urmat-o, de la faimoasa Linda Gray (Sue Ellen din Dallas) la Jack Nicholson sau fosta soție a lui Schwarzenegger, Maria Shriver.

4 CYNTHIA SASS, DIETA PENTRU ABDOMEN PLAT

Are peste 10 ani de experiență ca dietetician și se află în spatele dietei pentru abdomen plat, lansată în 2008. Cartea care prezintă principiile regimului a ajuns pe lista celor mai vândute întocmită de New York Times și i-a întărit reputația de expert în nutriție. Ingredientul secret al dietei sunt grăsimile mononesaturate din uleiul de măsline, de floarea-soarelui, avocado, nuci, semințe, ciocolată neagră. În numai 28 de zile, scăderile sunt impresionante: 3,8 kg, 21% colesterol total, 8,4% tensiune sistolică (numărul mare), 5,4% tensiune diastolică, plus reducerea markerilor inflamatori.

5 NATASHA CORRETT, DIETA ALCALINA

Noi nu o cunoaștem, dar în Marea Britanie este un chef celebru. Pasiunea sa pentru gătit o are din adolescență, când își petrecea vacanțele în restaurantul familiei. După ce s-a luptat cu diete yo-yo și a început să sufere de tulburări digestive, Natasha a apelat la o rudă nutriționist.

Împreună au creat dieta alcalină, care promite să crească energia și să prevină durerile de cap, balonarea, bolile de inimă, insomnia, durerile musculare, artrita, diabetul, cancerul. Dieta presupune consumul preponderent (80%) de alimente alcaline, pentru a menține pH-ul corpului între 7,35 și 7,45: fructe proaspete, rădăcinoase, nucifere, leguminoase și legume cu frunze verzi. Pastele, lactatele, carnea, peștele, cafeaua, ceaiul, zahărul intră la categoria acide. Cartea de bucate publicată de Natasha este preferata Victoriei Beckham.

OBICEIURI CIUDATE

Liz Taylor mânca seara brânză cu smântână, friptură și sendvișuri cu unt de arahide, iar dimineața, doar pâine prăjită. Este inversul a ceea ce recomandă nutriționiștii, adică un mic dejun consistent, care te face să consumi mai puține calorii în restul zilei.